نوع – جور کردن بازار مرکزی واردات اقتصادی

نوع – جور کردن: بازار مرکزی واردات اقتصادی وارداتی بانک مرکزی اخبار اقتصادی و بازرگانی

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

گت بلاگز اخبار سیاسی و اجتماعی دولت «سخنگو» ندارد

هنوز مشخص نیست چه کسی قرار است ریاست جلسات سه‌شنبه‌های داغ طبقه هشتم ساختمان کوثر را به عهده بگیرد. ۲۷ روز از آخرین نشست خبری سخنگوی قوه مجریه می‌گذرد ولی هنوز

دولت «سخنگو» ندارد

دولت «سخنگو» ندارد

عبارات مهم : برنامه

هنوز مشخص نیست چه کسی قرار است ریاست جلسات سه شنبه های داغ طبقه هشتم ساختمان کوثر را به عهده بگیرد. ۲۷ روز از آخرین نشست خبری سخنگوی قوه مجریه می گذرد ولی هنوز جانشین او اعلام نشده است.

به گزارش ایسنا، در پنج سال گذشته، طبقه هشتم ساختمان کوثر ریاست جمهوری تقریبا هر سه شنبه میزبان خبرنگاران رسانه های متفاوت بود تا محمدباقر نوبخت به عنوان سخنگوی قوه مجریه پاسخگوی سوالات خبرنگاران و بازتاب دهنده نظرات، تصمیمات و کارها دولت حسن روحانی باشد. با اوج گرفتن انتقادات از نحوه عملکرد دولت دوازدهم و زمزمه های عوض کردن کابینه دوم روحانی، آخر این محمدباقر نوبخت بود که به عنوان یکی از نخستین قربانیان وضع موجود از سمت خود کنار رفت. هرچند بسیاری از نحوه عملکرد او در شرکت برنامه بودجه گلایه داشتند و کسی چندان به سخنگویی وی معترض نبود ولی نوبخت ترجیح داد طبق گفته خودش جهت تمرکز زیاد روی شرکت از سخنگویی دولت کنار برود.

سه شنبه ۲۶ تیر آخرین جلسه آقای سخنگو با خبرنگاران برگزار شد. در آن جلسه نوبخت راجع به نقش خود راجع به کنار رفتن خودش از شرکت برنامه و بودجه تصریح کرد: «تمام این شایعات دروغ است.»

دولت «سخنگو» ندارد

وی در زمینه علت هجمه ها به دولت دوازهم، اظهار کرد: «انتقادات از دولت طبیعی است و رسانه ها به عنوان چشمان بیدار جامعه ما را رصد می کنند، ولی آیا ما جهت شرایط تحریم برنامه ندادیم؟ آیا بودجه را به وقت مقرر به مجلس ارائه دادیم یا خیر؟ همواره تلاش کردم به مدیر جمهوری وفادار باشم و خط اعتدال که آمیزه ای از ائتلاف سیاسی با اصلاح طلبان هست، پیش برود و مدلی از همکاری را نشان دهیم که جامعه خدمات آن را ببیند و هیچ گاه مدیر جمهوری از من نشنیده که بگویم، نداریم. همواره تلاش کردم مسیر هموار باشد.»

رئیس شرکت برنامه و بودجه با بیان این که «اگر دستگاه های اجرایی از من ناراضی باشند، طبیعی است»، گفت: «منابع ما محدود است ولی تلاش می کنیم با صحبت پای پرسشها دستگاه بنشینیم؛ آیا که می خواهم کلید باشم، نه قفل، ولی این پست همواره قفل است و کلید ما همه قفل ها را باز نمی کند ولی تلاش مان را ادامه می دهیم.»

هنوز مشخص نیست چه کسی قرار است ریاست جلسات سه‌شنبه‌های داغ طبقه هشتم ساختمان کوثر را به عهده بگیرد. ۲۷ روز از آخرین نشست خبری سخنگوی قوه مجریه می‌گذرد ولی هنوز

هفته بعد از آن یعنی سه شنبه ۲ مرداد نشست خبری سخنگوی قوه مجریه برگزار نشد تا شایعات کنار رفتن نوبخت قوت بگیرد.

چهارشنبه ۳ مرداد بود که نوبخت در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی راجع به این که “آیا تغییرات کابینه مشمول بر شرکت برنامه و بودجه نیز می شود”، اظهار کرد: «بعد از این که نابسامانی هایی به وجود آمد و مردم دچار مسئله شدند، انتظار و مطالبه مردم این بود که اوضاع بازار ارز اصلاح پیدا کند و این عنوان با ترمیم و عوض کردن کابینه و تیم اقتصادی دولت همراه دانسته شد. واقعیت این است که بدون این که عنوان ارز و سیاست های بانک مرکزی در این زمینه و نابسامانی های بازار کالا ارتباطی با شرکت برنامه و بودجه داشته باشد، ترجیح دادم جهت این که زمینه جهت اصلاح فراهم شود و دست مدیر جمهور باز باشد به میل خود و شخصا از تمام مسئولیت های موجود دولت کناره گیری کنم؛ چراکه مردم را دوست دارم و اگر رفتنم به اصلاح اوضاع یاری کند دریغ نخواهم کرد.»

سخنگوی وقت دولت تاکید کرد: «صمیمانه این استعفا را به آقای مدیر جمهور تقدیم کردم، ولی عده ای گفتند فداکاری شده است و بعضی نیز گفتند فضاسازی شده است که تسویه حساب سیاسی شود و از همه خواهش می کنم بیش از هر چیز دلواپس مردم باشیم و با صمیمیت می گویم که در حال حاضر وقت تسویه حساب سیاسی نیست و می گویم که می خواهم به تدریس در کلاس درس بپردازم و کنار دانشجویان باشم. من از باب این که دست آقای مدیر جمهور باز باشد و حتی اگر یک در هزار اوضاع با عوض کردن من بهتر می شود آمادگی دارم که از دولت کنار بروم. با این حال اگر بعضی فعالان سیاسی رضایت خدا را در نظر نمی گیرند، مراعات مردم را بکنند و دنبال تسویه حساب نباشند. آقای روحانی بیش از ۳۰ سال است که من را می شناسند و امیدوارم که تصمیم مقتضی را بگیرند و البته ایشان هرگاه صحبت شده است در حضور بنده نشان از دوستی عمیق ایشان نسبت به من است.»

دولت «سخنگو» ندارد

وی همچنین تصریح کرد: «من نتوانستم آقای مدیر جمهور را جهت این کار قانع کنم و امیدوارم که ایشان تصمیم مقتضی را بگیرند و البته از طرفی اصرار بر ترک مسئولیت آن هم در شرایط فعلی یک جور وقت طلبی به نظر می رسد و ممکن است عده ای بگویند افرادی به دنبال عافیت طلبی هستند. مدیر جمهور آنچه که مصلحت مردم و اقتضای شرایط باشد را در زمینه تغییرات دیگر در کابینه پیگیری خواهند کرد آیا که به رای مردم متعهد هستند.»

اما دقایقی بعد از این بیانات دولت بود که مدیر دفتر مدیر جمهور استعفای نوبخت را تکذیب کرد.

هنوز مشخص نیست چه کسی قرار است ریاست جلسات سه‌شنبه‌های داغ طبقه هشتم ساختمان کوثر را به عهده بگیرد. ۲۷ روز از آخرین نشست خبری سخنگوی قوه مجریه می‌گذرد ولی هنوز

محمود واعظی اعلام کرد: «استعفای دکتر نوبخت از شرکت برنامه و بودجه را تکذیب می کنم و آنچه رسانه ها از قول ایشان نقل کرده اند به هیچ وجه صحت ندارد.»

البته به نظر می رسد منظور دولت استعفای از سخنگویی بوده و بعضی آن را استعفا از ریاست شرکت برنامه و بودجه تلقی کردند.

دولت «سخنگو» ندارد

به هر حال وظیفه سخنگویی دولت همچنان مشخص نبود و نشست خبری سه شنبه ۹ مرداد هم برگزار نشد تا دولت جهت دومین هفته سخنگویی نداشته باشد.

سرانجام در شامگاه سه شنبه ۹ مرداد محمدباقر نوبخت در صفحه توئیتر خود از عوض کردن سخنگوی قوه مجریه دوازدهم با موافقت روحانی خبر داد. با این تصمیم مدیر جمهور، نوبخت در ریاست شرکت برنامه و بودجه ماند و قرار شد سخنگویی دولت را فرد دیگری بر عهده بگیرد.

نوبخت در توئیترش نوشت: «همانگونه که پیشتر هم گفته بودم، کم اثر کردن فشارهای اخیر دشمن های و شرایط تازه اداره کشور، کار مضاعف همه مدیران را می طلبد. هرچند که تاکنون بر هر دو مسئولیت ریاست شرکت برنامه و بودجه و سخنگویی دولت تمرکز داشته ام و این دو نیز با یکدیگر همپوشانی بسیاری دارند، ولی از مدیر جمهور درخواست نمودم به علت شرایط جدید، اجازه دهند همه توان خود را صرف کمک به ایشان در حوزه برنامه و بودجه نمایم و مسئولیت سخنگویی دولت را عزیز دیگری برعهده بگیرند، که خوشبختانه مورد موافقت ایشان نیز قرار گرفت. الحمدلله!»

با این بیانات تقریبا وظیفه خروجی از سخنگویی دولت مشخص شد ولی ورودی آن همچنان بلاتکلیف ماند و جلسه سه شنبه ۱۶ مرداد سخنگوی قوه مجریه هم مثل هفته های گذشته برگزار نشد.

روز چهارشنبه ۱۷ مرداد هم نوبخت در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در مقام مدیر شرکت برنامه و بودجه سخن گفت و همان شب هم در ضیافتی در حضور خبرنگاران از آن ها به عنوان سخنگوی قوه مجریه خداحافظی کرد.

حال نزدیک ۲۷ روز است که از آخرین جلسه سخنگوی قوه مجریه و ۱۳ روز از موافقت با استعفای نوبخت می گذرد و سه هفته پیاپی نشست خبری از سوی دولت برگزار نشده است ولی هنوز وظیفه سخنگوی تازه دولت مشخص نشده است.

شاید جلسات آقای سخنگو معمولا با زیرکی خاص نوبخت عایدی چندانی جهت خبرنگاران نداشت ولی به هر صورت ارائه آمارهای درست از کارها دولت و براق سازی و روشن کردن بعضی مواضع دولت به خصوص در شرایط کنونی کشور می توانست کمی فضای رسانه ای را تحت تاثیر قرار دهد ولی حالا که دولت بی سخنگو است شایعات علیه روحانی و اطرافیانش هر روز می تواند زیاد شده است و به دولت و کشور ضربه وارد کند.

در این مدت از گزینه های متعددی در رسانه ها نام برده شده است که به عنوان سخنگوی تازه دولت مطرح شده است اند؛ مثل اسحاق جهانگیری معاون اول مدیر جمهور، محمود واعظی مدیر دفتر مدیر جمهور، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، علی طیب نیا وزیر پیشین امور اقتصادی و دارایی، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمد نهاوندیان معاون اقتصادی مدیر جمهور، علی ربیعی وزیر پیشین کار و امور اجتماعی، حسام الدین آشنا مشاور مدیر جمهور، علی جنتی وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی، حمید ابوطالبی مشاور سیاسی مدیر جمهور و … که هیچ کدام نه تایید و نه تکذیب شده است اند ولی گفته می شود شانس جهانگیری و واعظی جهت تصدی این سمت از بقیه زیاد است.

به هر ترتیب سه شنبه ۲۳ مرداد نزدیک است و باید دید آیا این هفته هم دولت سخنگویی نخواهد داشت یا این که هر چه سریعتر وظیفه پل ارتباطی دولت با رسانه ها و مردم مشخص می شود تا بسیاری از سوالات و مشکلاتی که به خصوص در هفته های پرالتهاب اخیر انباشته شده است اند آخر پاسخگویی از سوی دولت پیدا خواهند کرد.

واژه های کلیدی: برنامه | قوه مجریه | ریاست جمهوری | اخبار سیاسی و اجتماعی

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب خارجی معروف
  • قیمت کیندل
  • فروشگاه کتاب خارجی
  • خرید کتاب الکترونیکی خارجی
  • خرید کتاب خارجی آنلاین
  • خرید کتاب زبان اصلی قانون
  • کتاب های اقتصاد اورجینال
  • کتب کتابخانه وAPI زبان اصلی
  • کتاب های بازیهای کامپیوتری اورجینال
  • دانلود منابع مرجع اخلاق کسب و کار
  • خرید کتاب های کامپایلرها از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی زبان مدلسازی
  • خرید کتاب زبان های برنامه نویسی زبان اصلی
  • خرید کتاب تکس لاتکس زبان اصلی
  • دانلود منابع مرجع نرم افزار آفیس
  • خرید کتاب نرم افزار های ادوبی زبان اصلی
  • منابع اورجینال نرم افزار ماکرومدیا
  • کتب نرم افزار CAD زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های محاسبات علمی
  • دانلود منابع مرجع شبکه